Faktografie
Vystavěna: | 26. 2. 1913 |
Ukončení provozu: | cca 2005 |
Číslo vlečky: | 1261 |
Délka: | 0,9 km |
Vlečka byla původně zřízena pro továrnu na zápalky a slévárnu: „Navržená vlečka sloužiti má oběma podnikům, celkový vývoz a přívoz pro oba podniky označiti lze na 1200 vagonů po 10 tonách ročně“.
V dokumentech jsou, až na výjimky, uváděni jako majitelé Jakub, Otto a Eduard Taussigové, první dochovaný záznam pochází z podzimu roku 1910, 4. 11. 1911 proběhla politická pochůzka (stavební řízení na místě vč. protokolu), 3. 2. 1911 bylo uděleno stavební povolení. Nicméně 27. 12. 1911 došlo ke změně projektu zjeména z důvodu finanční úspory (zkrácení délky vlečné dráhy - původní záměr 1,3 km a konečný stav cca 0,9 km). Dne 9. 5. 1912 bylo vydáno nové stavební povolení předpokládající 1,5 roku k dokončení stavby. To se konalo 26. 2. 1913, kdy byla rovněž zahájena vozba.
Délka hlavní koleje vlečky činí 850 m a délka odbočné koleje k zachycení ujetých vozů 70 m, nejmenší poloměr vlečky je 130 m, největší stoupání 33 ‰.
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz
Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 20386×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 20:54.
| Texty na téma Vlečka Hořovice - Cintlovka Hořovice | Zpět | Nahoru |
| | Téma: Katalog vleček
Seznam železničních vleček
Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem … | |